30 Temmuz 2017 Pazar

Tek sürüşte 208 km ve yemeksiz beslenme programı

Merhaba,

Bu yazımda kendi üzerimde denediğim içeriğinde yemek olmayan bir workout beslenme programından bahsedeceğim. Öncelikle yazdıklarım her hangi bir tavsiye içermez, sadece kendim deneyip verim aldığım bir teknik.

Bir kaç yıl oldu bisiklet sürmeye başlayalı. Kafamda bir süredir günde kaç km yapabilirim sorusu vardı. Bir kaç kez denedim bir problem vardı, gün içinde yemek yedikten sonra kısa olmayan bir süre performansım ciddi anlamda düşüyordu. Yemek molasında yapılan mola da kaslar onarım moduna geçtiği için bir süre ağrılı sızılı sürmek zorunda kalıyordum. Biraz araştırdım, vucudun enerjiyi öncelikli olarak yemeğin sindirilmesinde kullandığı ve kullanılan enerji miktarının da hiç az olmadığı sonucuna ulaştım.

Yine daha önceden yaptığım araştırmalar sonucu protein ve karbonhidrat depolanmasının dengeli olmadığını gördüm. Yani ne kadar protein ve karbonhidrat alırsanız vucut o kadar depoluyor. Ama glikojen(şeker) için bu böyle değil. Bir limit var, daha fazlasını depolamıyor vucut. Ayrıca bazı maraton koşucuların da koşudan bir hafta on gün öncesinde yüksek protein ve karbonhidrat içeren bir diyete girdiklerini öğrendim. Ben de aynı tekniği uygulamaya karar verdim. Bir hafta öncesinde her yemek bol tavuk, bol ekmek (:

Bisiklet süreceğim gün yine geç kalktım malesef, 10:30 da sürmeye başladım. 11:00 da kahvaltı yaptım. 11:30 da 10 saatten fazla süren sürüşüm başladı. Bu süreç içerisinde enerji için şeker oranı yüksek bol bol meyve suyu içtim,(11 lt içmişim). Midemin rahatsız olduğunu hissettiğimde de durup bakkaldan bir browni aldım. Yalnız gazlı her hangi bir şey içmemek gerekli. Vucudunuzun muhtelif bölgelerine giren kramplar ile bozuk bir makine gibi hareket edip insanları korkutabilirsiniz.

Beşiktaş Sarıyer arası gidip geldim. Öğlenden sonra başlayan Ortaköy Bebek arası lanet trafiğe, aptal sürücülere ve sabah geç başlamama rağmen 208 km sürdüm. Enerjim de özellikle güneş battıktan sonra tazelendi, sürüşü sonlandırdığımda halen enerjim yüksekti. Aşağıda Strava çıktısını görebilirsiniz.



Bir sonraki  hedef 300 km (: